جلوگیری از قاچاق کالا با ردیاب رادشید

ردیاب تریلر

مبارزه با قاچاق کالا

یکی از دغدغه های دولت و نهادهای نظارتی کنترل قاچاق کالا مخصوصاً مواد نفتی است.با توجه به قیمت پایین حامل‌های سوخت در ایران در مقایسه با کشورهای غربی و حوزه خلیج فارس تمایل قاچاق بنزین و گازوئیل بسیار بالاست.

قاچاق کالا چیست؟

کنترل لحظه به لحظه ناوگان حمل و نقل با ردیاب رادشید

ردیاب تریلر

تعریف قاچاق کالا بدین صورت است :

قاچاق یعنی ورود یا خروج کالا یا تکنولوژی و یا اجناس از مرزهای کشور که طبق قانون غیر مجاز تلقی می‌شود

را گویند.برای مثال با ورود گرانول پلاستیک ممکن است صنایعی مانند پتروشیمی دچار ضرر و زیان شوند و

بدنبال آن عده زیادی شغل خود را از دست بدهند.

مجازات قاچاق کالا چیست؟

ماده ۲۲) هرکس مرتکب قاچاق کالای ممنوع گردد یا کالای ممنوع قاچاق را نگهداری یا حمل نماید یا بفروشد، علاوه بر ضبط کالا به شرح زیر و مواد (۲۳) و (۲۴) مجازات می‌شود:

الف – در صورتی که ارزش کالا تا یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) تومان باشد، به جزای نقدی معادل دو تا سه برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق

ب – در صورتی که ارزش کالا از یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) تا ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان باشد به جزای نقدی معادل سه تا پنج برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق

پ – در صورتی که ارزش کالا از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) تا صد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان باشد به بیش از شش ماه تا دو سال حبس و به جزای نقدی معادل پنج تا هفت برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق

ت – در صورتی که ارزش کالا بیش از صد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان باشد به دو سال تا پنج سال حبس و به جزای نقدی معادل هفت تا ده برابر ارزش کالای ممنوع قاچاق

کنترل لحظه به لحظه ناوگان حمل و نقل با ردیاب رادشید

ردیاب تریلر

حجم قاچاق کالا در سال ۱۳۹۶

حجم قاچاق کالا در سال گذشته بالغ بر ۱۲.۶ میلیارد دلار بوده است.اما چگونه این رقم محاسبه می‌شود؟
بدواً باید گفت برای تحلیل این قضیه باید از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمک گرفت.در گام بعدی برای ایجاد بانک داده قوی نیاز به کارشناسان سازمان آمار کشور و مراکز علمی تحقیقاتی با استفاده از روش های علمی است.

به زبانی ساده میزان تولید و میزان تقاضا را برآورد کرده و میزان تقاضای مازاد را توسط روش‌های محاسباتی محاسبه کرد.این شکاف که تقاضای مازاد را پوشش داده است رقمی معادل ۱۲.۶ میلیارد دلار بوده است که با توجه به عدم وجود منابع داخلی، مرزهای کشور و قاچاق کالا را متوجه می‌شود.

قاچاق کالا چگونه اتفاق می‌افتد؟

برای مثال می‌توان به قاچاق سوخت گریزی زد.وقتی ارزش یک کالا در داخل و خارج از مرزها بسیار متفاوت باشد و یک حاشیه سود بالایی رو ایجاد کرده است یقیناً برای سودجویان ایجاد طمع خواهد کرد.یکی از علت‌های قاچاق را می‌توان مشکلات راننده کامیون‌ها نیز بیان کرد.

کنترل لحظه به لحظه ناوگان حمل و نقل با ردیاب رادشید

نرخ بیکاری

وقتی با یکبار خروج یا ورود غیر قانونی سودی معادل چند صد میلیون ، معادل چندین سال حقوق یک کارمند محیا می‌شود، دندان طمع خیلی از سودجویان تیز می‌شود.درآمد حاصل از یکبار قاچاق گاهاً به قدری است که راننده، قید کامیون و تریلر را می‌زند.

دلایل اصلی قاچاق کالا

  1. افزایش نرخ بیکاری
  2. سود هزار درصدی قاچاق
  3. عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی بر شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای
  4. وجود بستر مناسب برای قاچاق
  5. مشکلات اساسی موجود در واردات و صادرات
  6. پایین بودن جریمه و ریسک قاچاق

قیمت بنزین در ایران در مقایسه با سایر کشور ها

قیمت بنزین در عربستان با توجه به آخرین تغییرات در سال ۲۰۱۸ به لیتری ۱۸۰۰ تومان رسید، البته با دلار ۴۲۰۰ تومانی.یعنی قیمت هر لیتر بنزین ۹۱ اکتان (عدد اکتان بنزین سوپر در ایران ۹۵ است) ۴۳ سنت است و نرخ بنزین سوپر در ایران ۱۲۰۰ تومان تعیین شده است.
قیمت بنزین در پاکستان تا به امروز ۶.۸۶ روپیه معادل ۲۴۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.میانگین قیمت بنزین در هنگ کنگ معادل ۲.۰۹ $ است.
قیمت بنزین در ترکیه به ۱ دلار و ۵۱ سنت رسیده است که با نرخ دلار ۱۵۲۰۰ هزار تومانی معادل ۲۲۹۵۲ تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود.خب این سه کشور همسایه فقط جهت مقایسه عنوان شده‌اند و طبق آمار و ارقام افزایش نرخ بنزین جهانی است.

بالاترین قیمت بنزین را کدام کشور دارد؟

کنترل لحظه به لحظه ناوگان حمل و نقل با ردیاب رادشید

قیمت بنزین

بیشترین قیمت بنزین از آن کشور ایسلند است.نرخ هر لیتر بنزین در این کشور معادل ۳ $ است یعنی به نرخ ایران (با دلار ۱۵۲۰۰) رقمی معادل ۴۵۶۰۰ تومان!
میانگین قیمت بنزین در هنگ کنگ معادل ۲.۰۹ $ است که البته مالیات و عوارض های متعدد برای خرید، پلاک کردن و نگهداری خودرو را هم باید برای این کشور در نظر گرفت.

کنترل لحظه به لحظه ناوگان حمل و نقل با ردیاب رادشید

قیمت بنزین

نروژ سومین کشور گران در این زمینه است و قیمت بنزین در این کشور بالغ بر ۲.۶۲ $ است.

کنترل لحظه به لحظه ناوگان حمل و نقل با ردیاب رادشید

نروژ سومین کشور از لحاظ نرخ بنزین در دنیا

موناکو یک کشور لوکس و کوچک است که قیمت بنزین در این کشور معادل ۱.۹۴ $ است و این کشور را در این رده بندی به مقام چهارم رسانده است.قیمت بنزین در هلند، دانمارک، ایتالیا و پرتغال به ترتیب ۱.۸۴،۱.۸۸،۱.۹۱،۱.۹۳ $ قیمت گذاری شده است.

کنترل لحظه به لحظه ناوگان حمل و نقل با ردیاب رادشید

موناکو چهارمین کشور از لحاظ نرخ بنزین در دنیا

پایین‌ترین قیمت بنزین را کدام کشور دارد؟

کمترین قیمت بنزین از آن ونزوئلا است.این رقم با توجه به نرخ تورم این کشور که تا پایان سال جاری به حدود یک میلیون درصد پیش بینی شده است معادل ۱ سنت قیمت گذاری شده است.پس از ونزوئلا ایران جایگاه دوم را در کمترین قیمت بنزین دارد.بر اساس گزارش شرکت «گلوبال پترول پرایس» که در خبرگزاری بلومبرگ هم بازتاب یافته، قیمت هر لیتر بنزین در ایران (بر اساس نرخ دولتی دلار) در اول مردادماه، حدود ۲۷ سنت بوده است.
نرخ بنزین در ایالت متحده امریکا به حدود ۰.۸۳ $ در سپتامبر ۲۰۱۸ رسیده است.این رقم در ماه ژوئن ۰.۸۵ $ بوده است.

راه‌های جلوگیری از قاچاق کالا چیست؟

جلوگیری از قاچاق کالا با ردیاب رادشید

راه‌های جلوگیری از قاچاق کالا چیست

همه این اعداد و ارقام را گفتیم تا این مطلب را عنوان کنیم که تمایل عده‌ای سودجو برای خروج کالا به صورت غیرقانونی از کشور بی دلیل نیست.برای صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و حمل و نقل کشور نیز این دغدغه وجود دارد که هر لحظه خودروی در حال حمل سوخت یا کالا سر از مسیری درآورد که در خروج یا ورود غیرقانونی کالا از کشور سهیم باشند.البته که این دغدغه کاملاً بدیهی است و چاره هم دارد.
اگر ناوگان حمل و نقل کشور مجهز به سیستم ردیابی پیشرفته نظیر ردیاب تریلر شوند با تعریف مسیر از پیش تعیین شده‌ای می توان به محض خروج خودرو از مسیر تعریف شده هشداری بصورت پیامک و … دریافت کرد و در هر لحظه می توان از بار و کابین کامیون تصویربرداری کرد تا از هرگونه اقدام خرابکارانه نظیر جوشکاری و جاسازی جلوگیری کرد.

حمل و نقل هوشمند چیست؟

جلوگیری از قاچاق کالا با ردیاب رادشید

حمل و نقل هوشمند چیست

حمل و نقل هوشمند یا (ITS (Intelligent Transportation System به معنی بکارگیری از ابزارهایی نظیر ارتباطات، رایانه، سیستم های کنترل و جهت یابی برای برنامه ریزی و مانیتورینگ خودروهای در حال خدمت است که این روند می‌تواند از تصادفات جاده‌ای،قاچاق کالا و سوخت جلوگیری به عمل آورده و ضمن تعیین مسیرهای به صرفه تر در هزینه و زمان صرفه جویی کرد.

ردیاب تریلر

جلوگیری از قاچاق کالا با ردیاب رادشید

از مزایای ITS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • پرداخت الکترونیکی
  • بایگانی اطلاعات
  • کنترل و ایمنی خودروها
  • بهینه سازی جریان ترافیک و روان‌سازی حرکت
  • مدیریت و کنترل حوادث
  • پشتیبانی و مدیریت وسائل نقلیه امدادی
  • مانیتورینگ و کنترل حمل و نقل سنگین
  • مدیریت و پشتیبانی عابر پیاده و . . .

مانیتورینگ لحظه به لحظه کامیون با ردیاب رادشید

جلوگیری از قاچاق کالا با ردیاب رادشید

جلوگیری از قاچاق سوخت

خیلی از مشتریان از این سامانه بهره می‌برند و مثال بارز آن را می‌توان شرکت پتروآیریک پیشرو در عرضه سوخت بر پایه درخواست اینترنتی عنوان کرد.

ردیاب

کنترل و ردیابی ناوگان حمل و نقل

به هرحال جلوگیری از قاچاق سوخت یک راه حل موجود است.اینکه شما به عنوان مدیران ناوگان حمل و نقل استفاده از این تجهیزات را راه حلی کارآمد میدانید یا خیر سوالی است که جوابش نزد خودتان است. پیشنهاد ما به شما تحقیق از مشتریان رادشید است.

جلوگیری از قاچاق سوخت

جلوگیری از قاچاق کالا با ردیاب رادشید

ما لیستی از مشتریان را در اختیار شما گذاشته ایم و برای گرفتن تصمیمی بهتر آماده برگزاری جلسه و یا برقراری تماس تلفنی هستیم.برای برقراری تماس این لینک را لمس کنید و یا از طریق این لینک با ما در ارتباط باشید.

قاچاق سوخت

جلوگیری از قاچاق کالا با ردیاب رادشید

قابلیت‌های ردیاب رادشید

  • پردازنده قوی
  • درگاه سیم کارت
  • قابلیت اتصال شارژر
  • قابلیت استفاده از GPS/GSM
  • قابلیت استفاده از تکنولوژی NFC Reader
  • استفاده از APN و تعیین شبکه خصوصی امن
  • ضد آب
  • ضد شوک
  • ضد ضربه
  • قابلیت قفل هوشمند بصورت پیامکی
  • قابلیت مدیریت انرژی و مصرف
  • قابلیت گزارش آنلاین وضعیت دستگاه

برخی از مشتریان ما

ردیابی تریلر

تبلت صنعتی

سامانه ردیابی رادشید

مانیتورینگ ناوگان حمل و نقل

سامانه ردیابی رادشید

نصب ردیاب بر روی خودرو خدمت

سامانه ردیابی رادشید

مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ردیاب رادشید

سامانه ردیابی رادشید

نصب ردیاب بر روی قطار

ردیابی قطار

نصب ردیاب بر روی قطار