• ۲۱۸۶
  • ۰
  • ا۳ دقیقه

نمایشگاه بین‌المللی الکامپ ۲۰۱۸ یکی از نمایشگاه‌های خوب در حوزه فناوری اطلاعات است که هرساله در مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

گزارش تصویری غرفه رادشید در نمایشگاه الکامپ 2018

چه شرکت‌هایی در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۸ شرکت می‌کنند؟

تمامی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری ارتباطات (IT)، اعم از سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و … می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

شرکت رادشید هم مانند سایر فعالان حوزه IT‌ در این نمایشگاه حضور پیداکرده تا بتواند دستاوردهای خود را با دیگر شرکت‌های صاحب این فناوری به اشتراک بگذارد.

غرفه رادشید در نمایشگاه الکامپ 2018

در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۸ عمده سؤالات بازدیدکنندگان از غرفه رادشید چه بوده است؟

۱_ ردیاب‌های رادشید چه اطلاعاتی به ما می‌دهند؟

اگر بخواهیم پاسخی کوتاه به این سؤال بدهیم باید بگوییم که ردیاب‌های رادشید مکان دقیق، تغییر جهت، تغییر مکان خودرو در صورت خاموشی، اطلاعات مصرف سوخت خودرو، اطلاعات مصرف داده سیم‌کارت و شارژ باتری، نقاط جابه‌جایی شخص یا حیوانات، نقاط جابه‌جایی گاوصندوق شما را بر اساس ماژول‌های ساخت شرکت رادشید به شما به‌صورت جامع ارائه می‌کند.

البته امکاناتی مثل ضبط صدا، تصویر و… نیز از مشخصات ردیاب‌های رادشید است که همه این ردیاب‌ها قابلیت سفارشی‌سازی را دارند و نکته قابل‌ذکر این است که ردیاب‌های رادشید تحت سرورهای امن اطلاعات شما را برای سال‌ها آرشیو خواهند کرد.

۲_ ماهیت اصلی ردیاب‌های رادشید چیست و چگونه کار می‌کنند؟

پاسخ کوتاه: ردیاب‌های رادشید تحت ماژول‌های GSM و GPRS فعال هستند و از پروتکل‌های GSS,GLL  و … به‌خوبی پشتیبانی می‌کنند.

تمامی این پروتکل‌ها با مجوز سازمان تنظیم ارتباطات رادیویی است که توانسته‌ایم این مجوزها را کسب کرده و مستندات آن را برای عموم به نمایش بگذاریم.

باید گفت عامه مردم از هزینه‌های خرید ردیاب و مدل‌های آن آگاهی ندارند و ذهنیت مردم در مورد ردیاب فقط جهت مقاصد نظامی یا اطلاعاتی است که باید خاطرنشان کنیم بحث ردیابی جنبه عمومی پیداکرده، به صورتی که در کشورهای پیشرفته دامداران و پرورش‌دهندگان گونه‌های خاص حیوانی، جنگلبانان و محیط‌بانان، حیوانات خود را مجهز به سیستم ردیابی کرده‌اند.

نمونه تصویر مسیریابی ردیاب‌های رادشید

سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا برای انسان نمی‌توان ردیاب تعبیه کرد؟

پاسخ این سؤال واضح است و البته بستگی به دیدگاه شما هم دارد اما مدل‌های ساعتی و پاوربانکی و ردیاب موبایلی در رده ردیاب‌های شخصی بسیار پرکاربردند که مدل‌های دیگری هم موجود است که برای اطلاع از آن‌ها از طریق این لینک اقدام کنید.

معرفی ردیاب پاوربانکی رادشید در نمایشگاه الکامپ 2018

از اخبار این نمایشگاه تا حضور شرکت رادشید

اولین رویداد مهم این نمایشگاه حضور وزیر ارتباط جناب آقای آذری جهرمی برای دومین بار در این نمایشگاه بود که در خصوص های‌جک  IPهای تلگرام توسط مخابرات توضیحاتی داده شد.

چیزی که از همه بیشتر مورد توجه بود گلایه‌های استارت آپ ها به وزیر ارتباطات بود که پر بیراه هم نبود.

آن هم موضوع مشکلاتی است که به‌ظاهر می‌توان یک استارت آپ را در منزل هم پیش برد اما پس از مدتی مشکلاتی از سوی دولت گریبان این استارت آپ ها را می‌گیرد که نیاز است قانون‌گذار آن‌ها را بررسی کند برای مثال پس از اخذ نماد الکترونیکی باید به موادی مالیاتی و مودیّان پاسخگو باشند که این برای یک کسب‌وکار نو‌پا بسیار سخت است.

وضعیت ورود اقلام چینی و… از مرزهای داخلی بااین‌همه تلاش برای بستن مرزها به این کسب‌وکار بیشترین لطمه را میزند و نکته آخر هم نوسانات بازار ارز است که همه اصناف را در بر می‌گیرد.

نکته‌ای که در خصوص محصولات رادشید باید خاطرنشان کرد مربوط به تبلت صنعتی است که باید گفت سیستم‌عاملی که این محصول پشتیبانی می‌کند اندروید و ویندوز است و همچنین درگاه تبادل داده در این تبلت‌ها RS232 (COM) است.