نقش ردیاب در ایجاد تحول در مراقبت از سالمندان
  • ۲۲۴۳
  • ۰
  • ا۷ دقیقه

تاثیر ردیاب در نگهداری از سالمندان

با افزایش سن عزیزانمان، اطمینان از ایمنی و رفاه آنها به اولویت اصلی تبدیل می شود.

مراقبت از سالمندان مسئولیتی است که هرگز نباید آن را سهل انگاری کرد. چراکه به طور طبیعی با افزایش سن، انسان‌ها در برابر حوادث، فوریت‌های بهداشتی و حتی گم شدن آسیب پذیرتر می شوند ناتوانی‌های جسمی و تحرکی نیز یکی از معضلات اجتناب ناپذیر دوران پیری است که بسیاری از سالمندان را درگیر می‌کند.

کابوس ابتلا به آلزایمر یا مراقبت از فرد مبتلا به آلزایمر نیز یکی از دغدغه‌های جدی افرادی است در معرض این بیماری قرار گرفته‌اند. بنابراین فراهم کردن یک محیط امن و مطمئن برای رفاه و کیفیت زندگی آن‌ها بسیار مهم است.

حال پرسشی که با آن مواجه‌ایم این است که؛ چگونه می توان امنیت و استقلال سالمندان را بدون حضور فیزیکی مداوم تامین کرد؟

با توجه به زندگی پرمشغله امروزی روش‌های سنتی مراقبت از سالمندان نظیر؛ حضور فیزیکی دائمی و مراقبت یا استخدام پرستار شبانه‌روزی برای همه افراد امکان پذیر نیست.

در همین راستا ردیاب‌های شخصی سالمندان به عنوان یک راه‌حل  مقرون به صرفه و کارآمد تحول عظیمی در حوزه نگهداری و تضمین ایمنی  سالمندان ایجاد کرده‌اند.

این ابزار در کنار ارائه مزایای بسیار، به سالمندان این امکان را می دهند که در عین حفظ استقلال ، آرامش خاطر را برای مراقبین خود فراهم کنند.

مشخصات و قابلیت‌های ردیاب سالمندان

مشخصات و قابلیت‌های ردیاب سالمندان

ردیاب‌های شخصی قابلیت‌های بسیاری دارند، اما کلیدی‌ترین شاخصه آن‌ها؛ تعیین موقعیت لحظه‌ای به‌صورت آنلاین است.

با استفاده از این ردیاب‌ها می‌توان از موقعیت مکانی افرادی که ردیاب را با خود به همراه دارند به‌صورت آنلاین در لحظه مطلع شد و مسیری طی شده را نیز بررسی نمود. بخشی از مشخصات و قابلیت‌های ردیاب شخصی سالمندان به شرح زیر است:

قابلیت تعریف محدوده مشخص: با تعریف محدوده‌های از پیش تعیین شده مثلا خانه یا محله، با خارج شدن فرد سالمند یا افراد توان‌خواه و مبتلا به آلزایمر، بلافاصله هشدار خروج از محدوده تعیین شده برای مراقبین ارسال می‌شود.

تشخیص سقوط: برخی از ردیاب‌های سالمندان از فناوری تشخیص سقوط استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها به واسطه حسگرهای پیشرفته حرکات ناگهانی یا ضربه‌های مرتبط با سقوط را شناسایی می‌کنند. هنگامی که سقوط تشخیص داده می شود، ردیاب می تواند به طور خودکار هشداری را به مخاطبین تعیین شده، مانند اعضای خانواده یا خدمات اضطراری ارسال کند و کمک فوری ارائه دهد.

دکمه SOS: دکمه هشدار اضطراری یا SOS یک ویژگی برجسته در ردیاب‌های شخصی است. این دکمه به کاربر این امکان را می دهد که در مواقع اضطراری یا زمانی که به کمک نیاز دارد به سرعت درخواست کمک کند. با فشردن این دکمه یک پیام اضطراری برای مخاطبین از پیش تعیین شده ارسال می‌شود.

ارتباط دو طرفه: برخی از ردیاب‌های با قابلیت برقراری ارتباط دوطرفه، ارتباط صوتی مستقیم بین سالمند و مراقبان یا خدمات اورژانسی او را امکان‌پذیر می‌سازند. این ویژگی امکان کمک فوری یا اطمینان خاطر در مواقع اضطراری یا نیاز به پشتیبانی را فراهم می‌کند.

مزایای استفاده از جی‌پی‌اس سالمندان

مزایای استفاده از جی‌پی‌اس سالمندان

استفاده از ردیاب شخصی برای سالمندان مزایای بسیاری دارد، این ابزار کاربردی علاوه بر تامین امنیت سالمندان، برای نزدیکان آن‌ها آرامش خاطر به ارمغان می‌آورد، همچنین امکان کنترل لحظه‌ای موقعیت مکانی آن‌ها و واکنش سریع در هنگام بروز اتفاقات ناگوار و پیش‌بینی نشده را فراهم می‌کند.

با درنظر گرفتن این مسئله‌ که سرگردانی برای سالمندان به ویژه کسانی که از زوال عقل رنج می‌برند بسیار خطرناک است، استفاده از جی پی اس سالمندان، نگرانی‌های مرتبط با مراقبت از عزیزان سالخورده را با ارائه راهکاری قابل اعتماد برای نظارت بر محل نگهداری و رفاه آنها کاهش می دهند.

 از سوی دیگر از دست دادن استقلال می‌تواند برای سالمندان استرس‌زا باشد و آن‌ها را با چالش‌های جدیدی مواجه کند به همین دلیل بهتر است تا جایی که ممکن است برای حفظ استقلال به آن‌ها کمک کنیم. در همین راستا می‌توان با فعال کردن نظارت از راه دور، بار مراقبت‌کنندگان و نیاز به حضور فیزیکی مداوم را کاهش داده و آرامش و استقلال و اعتماد به نفس مورد نظر سالمندان را برای ان‌ها فراهم کرد.

از دیگر مزایای جی پی اس سالمندان، ابعاد کوچک و حمل آسان آن‌هاست. این ابزار کوچک و کاربردی را به راحتی می‌توان در جیب، کیف و یا کوله پشتی حمل کرد بنابراین حتی در عدم حضور فیزیکی هم می‌توان از راه دور مراقب عزیزان خود بود.

خرید دستگاه جی پی اس سالمندان

خرید دستگاه جی پی اس سالمندان

امروزه اهمیت استفاده از ردیاب سالمندان بر کسی پوشیده نیست، با توجه به حجم گسترده‌ی انواع ردیاب شخصی برای سالمندان در بازار و نقش مهمی که این ابزار در تامین امنیت سالمندان و توان‌خواهان دارند، انتخاب یک ردیاب کاربردی و قابل اطمینان، تضمین کننده امنیت و آرامش خاطر افراد و خانواده‌ی آن‌ها است.

ردیاب رادشید، یکی از نمونه‌های موفق ردیاب شخصی برای سالمندان موجود در بازار ایران است. این ردیاب که به عنوان شناخته می‌شود، به منظور نظارت و کنترل از راه دور کودکان، سالمندان، افراد توانخواه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جی پی اس سالمندان رادشید پس از سال‌ها تحقیق و شناسایی دغدغه و نیازمندی‌های کاربر ایرانی ساخته شده است و پس از عبور از مجموعه‌ای همه جانبه از کنترل‌ها و بررسی‌های کیفی، با بهره‌گیری از بهترین مواد و تکنولوژی روز دنیا در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته است.قابلیت‌های کاربردی و قیمت مقرون به صرفه این ردیاب را به انتخاب نهایی بسیاری از کاربران ایرانی تبدیل کرده است.

استفاده از ردیاب شخصی برای سالمندان مزایای بسیاری دارد، این ابزار کاربردی علاوه بر تامین امنیت سالمندان، برای نزدیکان آن‌ها آرامش خاطر به ارمغان می‌آورد، همچنین امکان کنترل لحظه‌ای موقعیت مکانی آن‌ها و واکنش سریع در هنگام بروز اتفاقات ناگوار و پیش‌بینی نشده را فراهم می‌کند.

با درنظر گرفتن این مسئله‌ که سرگردانی برای سالمندان به ویژه کسانی که از زوال غقل رنج می‌برند بسیار خطرناک است، استفاده از جی پی اس سالمندان، نگرانی‌های مرتبط با مراقبت از عزیزان سالخورده را با ارائه راهکاری قابل اعتماد برای نظارت بر محل نگهداری و رفاه آنها کاهش می دهند.

از سوی دیگر از دست دادن استقلال می‌تواند برای سالمندان استرس‌زا باشد و آن‌ها را با چالش‌های جدیدی مواجه کند به همین دلیل بهتر است تا جایی که ممکن است برای حفظ استقلال به آن‌ها کمک کنیم.

در همین راستا می‌توان با فعال کردن نظارت از راه دور، بار مراقبت‌کنندگان و نیاز به حضور فیزیکی مداوم را کاهش داده و آرامش و استقلال و اعتماد به نفس مورد نظر سالمندان را برای ان‌ها فراهم کرد.

از دیگر مزایای جی پی اس سالمندان، ابعاد کوچک و حمل آسان آن‌هاست. این ابزار کوچک و کاربردی را به راحتی می‌توان در جیب، کیف و یا کوله پشتی حمل کرد بنابراین حتی در عدم حضور فیزیکی هم می‌توان از ره دور مراقب عزیزان خود بود.

ردیاب سالمند رادشید

ویژگی‌های ردیاب سالمندان رادشید

ردیاب شخصی پرسنلی مدل رادشید، یک ردیاب شخصی کوچک بدون نیاز به نصب و با قابلیت مکالمه دو طرفه است که برای ردیابی، نظارت، تامین امنیت افراد خانواده و پرسنل طراحی و تولید گردیده است.
این ردیاب با وزن ۵۰ گرم و ابعاد کوچک و با ظرفیت باطری ۱۰۰۰ میلی‌آمپری به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی در جیب یا کیف افراد قابل حمل است.

ردیاب سالمندان رادشید تمام ویژگی‌های یک ردیاب شخصی کاربردی نظیر؛ ردیابی آنلاین و نمایش زنده، اعلان هشدار در زمان رخداد، تعریف محدوده مجاز حرکت و… را داراست و علاوه بر آن با امکانات ویژه‌ای چون برقراری مکالمه دوطرفه، ارسال پیام اضطراری و سامانه ردیابی و نرم افزار ردیابی کاملاً فارسی و متناسب با نیاز کاربران ایرانی، امنیت و آرامش سالمندان و خانواده‌ها را تضمین می‌کند.

برای اطلاع از قیمت ردیاب سالمندان رادشید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان بخش فروش این مجموعه می‌توانید با شماره ۳۵۴۴-۰۳۱ تماس بگیرید.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *