مزیت ردیاب خودرو نسبت به دزدگیر

  • ۱۵۶۹
  • ۰
  • ا۲ دقیقه

مزیت ردیاب خودرو نسبت به دزدگیر

ردیاب خودرو که با نام های دیگری همچون ردیاب ماشین ، ردیاب ماهواره ای ، ردیاب ماهواره ای خودرو ، ردیاب اتومبیل ، دزدگیر ماهواره ای و… نیز شناخته می شود ، دستگاه کوچکی ست که با اتصال به خودرو ، و ارتباط از طریق اینترنت ، اطلاعات خودرو را با استفاده از ماهواره ، به سامانه های مربوطه ارسال می کند.

نحوه ارتباط ردیاب خودرو بدین صورت است که با استفاده از سیم کارت تعبیه شده و مودم ۳G موجود در ردیاب ، از طریق اینترنت ، اطلاعات لازم را به سامانه های مربوطه ارسال می کند. این کار از طریق دریافت و تبادل  اطلاعات با ماهواره های اطراف زمین برای دریافت مکان و سرعت خودرو اتفاق می افتد.

همچنین این ردیاب ها در صورت نیاز اطلاعات مربوط به باتری ، دزدگیر ، میزان مصرف سوخت ، وضعیت خودرو ، لحظه تصادف ، حالت واژگونی و… را نیز در اختیار مالک خودرو قرار می دهد.

این ردیاب ها دارای درگاه های ورودی مختلف به منظور اتصال به خودرو و همچنین آپدیت ماژول های آن می باشد.

ردیاب خودرو در انواع مدل های ردیاب سازمانی ، ردیاب امنیتی ، ردیاب نظامی ، ردیاب شخصی ، ردیاب آهنربایی ، ردیاب تریلر ، ردیاب ترانزیتی و … تولید و ارائه می گردد که برای مصارف مختلف اقشار جامعه تعریف شده اند.

ردیاب سازمانی ، مناسب ادارات دولتی ، کارخانه ها ، شرکت های خصوصی ، آژانس های مسافربری و … می باشد تا بتوانند مدیریت بهتری بر روی ناوگان خود داشته باشند.

ردیاب امنیتی و ردیاب نظامی نوعی از ردیاب های خودرو می باشند که با استفاده از پروتکل های خاص و سرورهای امن و همچنین رمزنگاری های متعدد ، توانسته امنیت لازم را برای این ادارات فراهم نماید.

ردیاب خودرو شخصی ، یا ردیاب ماهواره ای ، ردیابی معمولی با قیمت مناسب ، برای نصب بر روی خودروهای شخصی می باشد که با اتصال به سامانه ردیابی ، قابلیت مدیریت خودرو و اطلاع از وضعیت خودرو را فراهم می کند.

نوعی از ردیاب خودرو ، ردیاب تریلر و ردیاب ترانزیتی می باشد که با اتصال به خودرو و قسمت بار ، نوعی امنیت برای قاچاق کالا و مفقودی بار در جاده ها را فراهم می کند. همچنین ردیاب ترانزیتی با استفاده از کارنه تیر ، قابلیت پاسخگویی در سراسر جهان را با اتصال به رومینگ را دارا می باشد.

تمامی ردیاب های خودرو با قابلیت اتصال به اینترنت و ارسال اطلاعات به صورت آنلاین را دارا می باشند و همچنین امکانات اختیاری مختلف همچون خاموش کردن خودرو از راه دور، بررسی وضعیت باتری ، بررسی وضعیت دزدگیر ، بررسی وضعیت واژگونی و تصادف ، تصویربرداری و اتصال به دوربین و … می توانند نیازهای مختلف را برآورده نمایند.

دزدگیر شاید پیش از سرقت خودرو یا در حین آن ، با اعلام هشدار به مالک خودرو ، باعث فرار سارق یا حتی دستگیری وی شود ، اما اگر در صورت بروز هرگونه خطا یا قطع برق دزدگیر و یا حتی عدم حضور مالک در اطراف خودرو ، نتواند از وقوع جرم جلوگیری کند، خودرو از دست رفته و باید با حفظ خونسردی سرقت را به پلیس گزارش کنید؛ اما ردیاب خودرو با اتصال به اینترنت و همچنین معرفی مدیر خودرو ، و ارسال هشدارهای مختلف به تلفن همراه مدیران ، باعث اطلاع کامل مدیر از وضعیت خودرو می شود. همچنین در صورت بروز سرقت ، مدیر خودرو می تواند با اتصال به سامانه ردیابی ، خودرو را ردیابی و همچنین خاموش کند. این اطلاعات باعث می شود تا خودرو به سرعت کشف شده و سارق به دام پلیس بیفتد.

ردیاب خودرو ، در انواع مختلف ، دارای قیمت های متفاوتی می باشد ، اما در صورتی که ز ردیاب داخلی ، تولید شده در شرکت های بومی استفاده نمایید ، قیمت دستگاه متفاوت خواهد بود. شرکت دانش بنیان رادشید ، تولید کننده انواع ردیاب خودرو ، با تولید ردیاب های بومی و اشتغال زایی ، توانسته خروج ارز از کشور و همچنین تکیه بر دانش بومی را افزایش دهد و همچنین برای افراد زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ، کارآفرینی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *