• ۲۱۱۰
  • ۰
  • ا۲ دقیقه

سرقت در ایام نوروز

نوروز فرصت مناسبی برای سارقان منزل،خودرو،لوازم نقلیه و اشیا می باشد. سرقت رتبه اول جرایم مرتکب شده در استان تهران را دارد و این امر در ایام نوروز افزایش می یابد.
در ایام نوروز به منظور افزایش امنیت و آرامش در شهرها ، پلیس ناجا اقدام به افزایش گشت های سطح شهر و محله ها نموده و با هرگونه مورد مشکوک برخورد می کند. همچنین اسباب کشی و جابه جایی منزل تنها با اجازه و نظارت پاسگاه هر منطقه صورت می گیرد و در غیر این صورت مشمول جریمه و اعمال قانون خواهد بود.
در ایام نوروز ، سرقت خودرو و همچنین سرقت اشیای داخل خودرو به صورت چشمگیری افزایش می یابد. سارقان خودرو در شهرهای بزرگ با بررسی پلاک خودروی مسافران نوروزی ، به سرقت خودروهای غیر بومی اقدام می کنند.
سارقان در شگردی خاص با ساخت تصادف قلابی ، و هنگام پیاده شدن راننده برای بررسی اتفاق ، اقدام به سرقت خودرو می کنند.
همچنین در طول سفر به تعمیرگاه های مجاز و دارای مجوز مراجعه کنید. برخی سارقان در طول نوروز ، با برپایی تعمیرگاه های موقت به صورت باند و گروهی اقدام به سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو می کنند.
بیشترین محل سرقت اشیا داخل خودرو ، اطراف مراکز دیدنی و سیاحتی شهرها می باشد در صورتی که در اماکن دیدنی حومه شهرها سرقت خودرو بیشتر اتفاق می افتد.
برای کاهش مشکلات ناشی از سرقت خودرو، مدارک و اسناد مربوط به خودرو را درون خودرو قرار ندهید ، همچنین در صورتی که نیاز به ارائه کلید خودرو به مسئول پارکینگ دارید ، مشخصات خود را بر روی سوئیچ یادداشت نکنید. این کار می تواند مسیر سارقان را به سوی منزل شما نیز سهل کند.
همچنین در صورت بروز حادثه ابتدا خودرو خود را خاموش و درب آن را قفل کنید و سپس به بررسی وضعیت حادثه بپردازید.
از راههای جلوگیری از سرقت استفاده از تاخیراندازها مثل قفل فرمان و پدال و سوئیچ مخفی می باشد. همچنین دزدگیر و ردیاب خودرو نیز می تواند در هنگام سرقت و پس از آن مناسب باشد تا از سرقت خودرو در ایام نوروز و سایر روزها جلوگیری و در صورت سرقت بصورت آنلاین ردیابی شود.
ردیاب خودرو ، وسیله ای ست که با اتصال به خودرو ، اطلاعات خاصی را از طریق سامانه ردیابی به مالک خودرو ارائه می دهد و می تواند سرقت در ایام نوروز را کاهش دهد که ویژگی بازدارنده دزدگیر اگر از دید سارقان مورد مهمی نباشد حال با ردیاب خودرو می توانید خودرو خود را سریع تر از مراتب قانونی قبل از اقدامات خرابکارانه پیدا کنید. این اطلاعات شامل سرعت خودرو ، آخرین سوخت ، وضعیت باطری خودرو ، وضعیت دزدگیر ، وضعیت تصادف ، بکسل شدن ، روشن و خاموش شدن خودرو  و … می باشد. با در اختیار داشتن این اطلاعات ، می توان از سرقت جلوگیری کرد و همچنین در صورت بروز حادثه با ارائه این اطلاعات به مامورین پلیس ، به کشف خودرو مسروقه کمک کرد.
ردیاب خودرو یکی از بهترین روش ها برای اطلاع از وضعیت خودرو در هر نقطه از جهان و یک عامل برای کاهش سرقت در ایام نوروز می باشد که با استفاده از آن می توان خودرو را با یک پیامک خاموش کرد. این دستگاه علاوه بر این قابلیت ، توانایی اتصال به ماژول های مختلفی همچون دوربین داخل کابین و میکروفون را نیز دارد که به کنترل بهتر خودرو کمک می کند.