• ۱۴۹۶
  • ۰
  • ا۲ دقیقه

شوک بزرگ سرقت خودرو

لحظه‌ای که سوئیچ به دست، به سمت خودرویتان حرکت می‌کنید و با جای خالی آن روبرو می‌شوید جزء هولناک ترین لحظه‌های کوتاه زندگی هر انسانی است! شبیه سکانس ابتدایی و معروف فیلم نجات سرباز رایان ، برای لحظاتی هیچ صدایی نمی‌شوید.

با تعجب به اطراف نگاه می‌کنید همه دنیا جز شما در حال حرکت هستند. چند بار ناامیدانه چپ و راست را نگاه می کنید ، شاید ماشین معجزه وار به جای خود برگردد!

به خود امید می‌دهید که شاید جای دیگری ماشین را پارک کرده باشید ، ممکن است چند صد متر به این طرف و آن طرف در پی پیدا شدن کورسوی امیدی حرکت کنید ، اما در نهایت با چشمان گرد شده و عرق سرد بر پیشانی بر روی گوشه جدول می‌نشینید ، تلفن همراه خود را از جیب خارج می کنید تا به جایی اطلاع دهید اما در آن لحظه حتی رمز ورود تلفن همراه خود را هم ممکن است بخاطر نیاورید!

از لحظه حضور پلیس در محل ، فرایند طولانی و نسبتا پیچیده ای لازم است طی شود تا در صورتی که به اندازه کافی خوش شانس باشید و یا سارقان فقط به دنبال وسایل داخل ماشین شما بوده باشند خودرو را گوشه‌ای رها کنند و مجددا عزیز از دست رفته‌تان را باز یابید!

حتی اگر خودرو شما بیمه بدنه نیز داشته باشد ، باز هم پس از طی کردن مراحل پیچیده اثبات سرقت ، پول دریافتی ، خودرو عزیزتان نمی شود.

اما این پروسه های طولانی قابل پیش گیری است.

اکثر تجهیزاتی که معمولا به عنوان پیشگیری بکار می روند کارآمد نیستند. قفل فرمان فقط پروسه سرقت را طولانی تر می کند به امید اینکه سارق منصرف شده یا کسی هنگام سرقت متوجه شود. دزدگیر به غیر از تضمین نثار کلمات رکیک همسایگان برای نصب کننده و خریدار! عملکرد چندانی ندارد.

با خلاق و گستاخ تر شدن سارقان ، حتی در مواردی از جرثقیل یا خودروهای کشنده برای سرقت خودرو استفاده می شود که طبیعتا نصب قفل فرمان یا دزدگیر همان مقدار عملکرد جزئی خود را هم از دست می دهد.

ردیاب خودرو می تواند راه حلی مطمئن تر از راه های ذکر شده باشد. سارقان برای متوقف کردن عملکرد ردیاب ( در صورتی که اطلاع داشته باشند یا حدس بزند که خودرو مجهز به ردیاب است ) نیاز به وسایل نسبتا پیشرفته ای برای اختلال در سیگنال های مخابراتی دارند که طبیعتا در اختیار سارقان معمولی نیست.

همچنین برخی از ردیاب ها جدا از عملکرد مخصوص جلوگیری از سرقت خودرو ، امکانات خاص دیگری مانند تهیه تصویر از راننده یا مسافرین ، شنود صدای داخل کابین ، اعلام وضعیت بحرانی و… نیز مجهز می‌باشند که قطعا در مواقع لازم کارکرد بسیار ویژه ای دارند.

در صورتی که ردیاب بر روی وسیله نقلیه خود نصب کرده باشید ( و طبیعتاً برندی را انتخاب کرده باشید که در این لحظات سخت شما را تنها نگذارد ) با کلیک بر روی سامانه ردیاب ماهواره ای رادشید  قادر به ردیابی ، متوقف کردن و نجات وسیله نقلیه‌تان خواهید بود.

برای راهنمایی و انتخاب ردیاب مناسب خود ، با تلفن های تماس تیم بازرگانی رادشید تماس حاصل فرمایید.