• ۱۷۹۱
  • ۰
  • ا۳ دقیقه

چرا باید ردیاب ایرانی بخریم؟

سوالی که برخی مواقع برای دوستان و همکاران ما پیش می آید این است که وقتی قطعات الکترونیکی ساخت ایران نیست چطور می توان محصول را ایرانی معرفی کرد؟!! و چرا یک شرکت ایرانی باید وارد فرآیند تولید شود و سوال مهمتر این که چرا اصلا ما باید محصول ایرانی را انتخاب کنیم؟
برای پاسخ دادن به سوالات بالا لازم است کمی در مورد فلسفه تولید و اینکه به چه محصولی تولید یک کشور گفته می شود صحبت کرد ، پس سعی می کنیم بصورت عامیانه برخی موارد را توضیح دهیم.
در اینجا ما یک بحث تکنولوژی تولید و برنامه ریزی آن وسیله ( در اینجا ردیاب خودرو ) و یک توانایی تولید آن دستگاه را داریم و اینها دو مقوله جدا از هم هستند.
برای مثال : شرکت اپل به عنوان پرسودترین شرکت دنیا محصولاتش در چین ساخته می شود و می توان گفت همه قطعاتش چینی هستند ولی این محصول یک محصول آمریکایی نامیده می شود!!
اکثر قطعات الکترونیکی جهان در چین تولید می شوند پس ما باید بگوییم کلیه محصولات بهتر است چینی باشند؟

تولید ردیاب خودرو دقیقا یعنی چی ؟

تولید یک ردیاب خودرو صرفا سرهم کردن قطعات معمولی نیست و تفاوت بسیاری با مثلا اسمبل کردن یک کامپیوتر دارد.
یک ردیاب تشکیل شده از چند قطعه الکترونیکی است و مهمترین موضوع آن طراحی سخت افزاری و برنامه نرم افزاری نوشته شده و استفاده از تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری در آن سیستم می باشد که به واسطه آن می شود یک ردیاب متفاوت ایجاد کرد و در غیر اینصورت الان باید تمام ردیاب های دنیا مثل هم می بودند.
یک ردیاب خودرو حتی می تواند در ایران طراحی شود و در چین ساخته شود ولی باز هم ایرانی نامیده شود! پس صرف اینکه قطعات یک ردیاب خودرو خارجی می باشند نمی توان گفت آن محصول خارجی است ، فرآیندهای نرم افزاری و طراحی می تواند هویت دهنده یک محصول باشد.

محاسن یک ردیاب داخلی چیست؟

مهمترین موضوع تولید یک محصول ، پشتیبانی سخت افزاری و خدمات پس از فروش آن می باشد ، وقتی ۵ سال از عمر ردیاب شما می گذرد و مشکلی در یکی از سخت افزارهای شما پیش می اید انتظار تعمیر آن کمترین درخواست منطقی یک مصرف کننده می باشد.

موضوعی که در ردیاب های معروف خارجی حتی مشاهده نمی شود ، ما در رادشید بسیاری از مواقع با مصرف کنندگانی برخورد می کنیم که تعداد زیادی سخت افزار خارجی مشکل دار دارند و کسی هم برای تعمیر آنها نیست و وقتی از دید سخت افزاری بررسی می شوند می توان گفت یک المان دو هزار تومانی باعث از رده خارج شدن آن محصول شده است!
یک ردیاب خودرو باید امنیت داشته باشد نه اینکه بشود به راحتی با یک کلید عمومی خودرو را از راه دور خاموش نمود. اکثر ردیاب های چینی دارای چنین ساختار مشابه به همی هستند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله چرا ردیاب چینی نه مراجعه کنید.
ردیاب خودرو باید ماژولهای GPS مناسب و الگوریتم های تصحیح ساز داشته باشد که همیشه موقعیت یابی به دور از پریدگی نقطه وجود داشته باشد ( مشکلی که ردیابهای چینی به وفور دارند )
ردیاب خودرو باید مصرف بهینه در حالت خاموشی داشته باشد که باطری خودرو شما آسیب نبیند؛ مشکلی که دو جین از ردیابهای داخل بازار دارند.

چرا انتخاب ما باید ایرانی باشد!؟

بگذارید در اینجا کمی شعار گونه و به صورت ساختاری در مورد دلیل این انتخاب صحبت کنیم
فرض کنید الان شرکتی نیاز دارد که ردیابی با قابلیتی خاص داشته باشد!
جواب یک محصول خارجی نه هست ولی جواب یک شرکت ایرانی می تواند بلی باشد!
این قابلیت توانایی راه اندازی قسمتی دیگر از صنعت را داراست که در صورت نبودن آن قابلیت می تواند دغدغه هایی برای یک صنعت دیگر را ایجاد نماید.
تولید تکنولوژی در یک کشور حتی در سطح پایین خود می تواند حلقه هایی جهت افزایش تولید و ارائه خدمات مناسب ایجاد نماید.
افزایش تولید می تواند افزایش شغل و رفاه را برای آن کشور در نظر گرفت.

بگذارید در اینجا یک مثال واقعی بزنیم :
مشتری درخواست ردیابی خاص داشت که به مدت سه سال بدون نیاز به شارژ کارکرد خود را داشته باشد. رادشید با بررسی این دغدغه و توانایی طراحی خود توانسته محصول خواسته شده را طراحی و تحویل مشتری نهایی خود دهد. و این هم به لطف تولید یک محصول ایرانی در ایران می تواند انجام شود.

وقتی ما در مورد محصول داخلی صحبت می کنیم مطمئناً معایبی نیز می توان برای آن در نظر گرفت که با در نظر گرفتن مزایای گفته شده می توان برخی معایب آن را هم نادیده گرفت.
البته از نظر برخی وارد کننده های محض که فقط یک جنس خارجی وارد می نمایند و بعد از یکسال در جواب مشتری به ازای خراب شدن ردیاب خودرو فقط جمله ” تعمیر نمیشه و باید عوض کنید ” می دهند شاید باور موارد بالا کمی سخت و دور از انتظار باشد ولی لازم است یک ایرانی همیشه صرف برخی موارد ظاهری و کمی هم قیمت موارد بالا را هم جهت انتخاب یک محصول ایرانی در نظر داشته باشد.