• ۳۳۷۷
  • ۰
  • ا۴ دقیقه

ردیاب خودرو شخصیت‌های سیاسی

همه ما میدانیم که راه‌های حفظ جان شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، لشکری و … بسیار زیاد هستند.برای بکارگیری روش‌های بروز استفاده از سرورهای امن بسیار حیاتی و ضروری است.

یکی از راه‌های ردیابی “شخصیت‌های سیاسی” ردیاب است.در واقع ردیاب یک پوشش کلی برای محافظت است اما روش‌های لایه لایه دیگری هم برای تعقیب و مراقبت وجود دارد.

ردیاب خودرو

بادی‌گارد یا محافظ ؟

مثلا یکی از این راه‌ها استفاده از پهپاد است. در واقع تیم‌های تعقیب و مراقبت زیادی برای حفظ جان شخصیت‌های مهم در یک کشور در حال انجام وظیفه هستند و هر تیمی توسط تیم دیگری تحت مراقبت است یعنی لایه‌های امنیتی زیادی وجود دارد تا یک مراقبت بی‌نقص اتفاق بیفتد.

به نظر شما استفاده از جی پی اس برای شخصیت‌ها منطقی است؟

در واقع ممکنه از این روش برای ردیابی برخی از شخصیت‌ها استفاده بشه اما معمولاً از سرورهای داخلی استفاده میشه تا امنیت شخصیت‌ها به خطر نیافته! خب حالا با توجه به اینکه دلیل “فیلترینگ تلگرام” عدم همکاری این پیام‌رسان با مسئولین کشور برای قرار دادن سرورهای تلگرام در ایران بوده پس استفاده از سامانه جی پی اس تا حدودی رد میشه. ولی مطمئناً سرویس جایگزینی برای این موضوع لحاظ شده است.

ردیاب

استفاده از ردیاب برای محافظان

احتمال دیگه این هست که از جی پی اس یا ردیاب برای کنترل نیروهای عادی ساز و تیم‌های امنیتی استفاده بشه و شاید هم تمامی خودروهای دولتی مربوط به سپاه و ناجا از سیستم‌های ردیابی استفاده کنند.

ردیاب شخصیت‌های سیاسی

ردیابی خودروهای امنیتی

در این شکی نیست که احتمالاً نیروهای امنیتی توسط خود سازمان امنیت کشور ردیابی شوند اما اینکه شخصیت‌های تراز اول را با ردیاب خودرو مکان‌یابی کنند تقریباً محال است.استفاده از ردیاب برای شخصیت‌های تراز پایین کشور محتمل‌تر است.در اینجا قسمتی از فیلم “هیتمن” را گذاشتیم تا بیشتر با خطرات پیش روی تیم‌های حفاظتی آشنا بشیم.

ردیاب خودرو چیست ؟

جی پی اس

جی پی اس خودرو

ردیاب از یک سرویس مکان‌یابی که توسط ماهواره‌های گلوناس و جی پی اس تبادل داده می‌کند استفاده می‌کند.اما همین ردیاب یا جی پی اس اگر از سرور امن استفاده نکنه خودش باعث بروز مشکل میشه!

فضای امنیتی کشور کاملاً امن است !

اخیراً خبری را دبیر شورای عالی امنیت ملی، دریابان شمخانی در خصوص حذف محافظان شخصیت‌ها منتشر کرد که در آن به این موضوع اشاره شده بود که دوران ترور شخصیت‌ها مربوط به دهه ۶۰ بوده و فضای امنیت کشور بسیار امن است.دستگاه‌های امنیتی در حال حاضر قوی هستند پس چرا بترسیم؟

دریابان شمخانی همچنین افزود: من خودم به تنهایی به کوه می‌روم، سوار مترو می‌شوم و هیچ مشکلی برای من پیش نمی‌آید.اینطور که به نظر می‌رسد مدل محافظت از شخصیت‌ها تغییر کرده و احتمالاً از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌شود تا نیروهای امنیتی به صورت نامحسوس به وظیفه خود را انجام دهند.

چجوری تیمهای حفاظتی انتخاب می شوند؟

ردیاب شخصیت‌ها

جی پی اس خودرو

سردار کوثری فرمانده سپاه پاسداران تهران بزرگ در مصاحبه خود با روزنامه خراسان اینطور پاسخ می‌دهد:
تعیین تیم حفاظتی به عهده شورای امنیت کشور است و توسط کمیته‌ای تصمیم‌گیری می‌شود که کدام شخصیت نیاز به محافظت دارد و کدام شخصیت نیاز به محافظ ندارد.در واقع رده شخصیت‌ها در این کمیته تعریف شده و مشخص می‌شود کدام شخصیت توسط سپاه و کدام شخصیت توسط ناجا محافظت شود.

خبرنگاری از سردار کوثری پرسید نظر شما در مورد حفاظت از شخصیت‌ها چیست ؟

سردار کوثری پاسخ داد
در این مورد که برخی از مسئولین نیاز به محافظ دارند شکی نیست اما درباره اینکه چه شخصیتی نیاز به محافظ دارد کمیته شورای امنیت کشور تصمیم گیرنده است. سردار کوثری در خصوص صحبت‌های دریابان شمخانی افزود:با صحبت‌های آقای شمخانی در این خصوص که فضای کشور صد در صد امن است موافقم، اما بر این امر نیز معتقدم که برخی مسئولین کشوری نیاز به محافظ و تیم حفاظتی دارند.

تفاوت بین محافظ و بادی‌گارد چیه؟

از نقاط مشترک وظایف یک بادی‌گارد و محافظ حفظ جان شخصیت است اما شاید تفاوت این دو در این باشد که در کار محافظ عقیده هم دخیل است.ولی به طور کلی حفظ جان شخصیت وظیفه اصلی محافظین و بادی گاردها می‎توانند باشد.

در این قسمت کلیپی را به اشتراک گذاشتیم که ۵ عملیات حفاظتی پر چالش را در کشورهای مختلف نشون میده!