آموزش نصب و فعال‌سازی ردیاب شخصی رادشید

آموزش نصب و راه اندازی ردیاب شخصی رادشید

ردیاب شخصی PR1 کوچکترین و سبک وزن ترین ردیاب درمیان ردیاب های تولیدی شرکت رادشید می باشد نکته ای که باید خدمتتان عرض کنم این هستش که اگرچه اسم و دسته بندی این ردیاب، جز ردیاب های شخصی می باشد،اما این ردیاب برای خودروها هم قابل استفاده می باشد و چون بیشترین موارد مصرف این ردیاب، برای ردیابی اشخاص می باشد به آن ردیاب شخصی می گویند.

این ردیاب دارای باطری با ظرفیت ۱۰۰۰ میلی آمپر بوده و با مدیریت مصرف مناسب و انجام تنظیمات بهینه با یکبار شارژ می تواند تا ۵ روز برای شما ارسال نقاط را انجام دهد.

از جمله موارد مصرف این ردیاب، ردیابی اشخاص بویژه کودکان و سالمندان، افراد آلزایمری و در کل افراد توانخواه می باشند، از این ردیاب همچنین می توان برای ردیابی و نظارت بر عملکرد کارمندان، ردیابی خودرو، بازاریاب ها و حتی حیوانات نیز استفاده نمود. یکی دیگر از کاربردهای کلیدی این ردیاب استفاده از آن در زمان حمل کالاها و مرسوله های گرانقیمت  نظیر پول و طلا می باشد.

حال که با برخی از کاربردهای این ردیاب چندکاره آشنا شدید، حتما این سوال برای شما پیش خواهد آمد که چگونه می توان این ردیاب را خریداری نمود؟

برای خرید محصولات تولید شده شرکت دانش بنیان رادشید روش های متنوعی وجود دارد، شما می توانید به صورت مستقیم این محصول را از سایت رادشید و قسمت فروشگاه خریداری نموده و یا از مراکز فروش رادشید در شهرستان محل سکونتتان خریداری نمایید.

محتویات جعبه ردیاب PR1  رادشید

با خرید ردیاب PR1 رادشید شما جعبه ای با محتویات زیر دریافت خواهید نمود:

یک جعبه شامل یک عدد دفترچه راهنما، یک عدد ردیاب ،یک  کابل شارژر USB برای شارژر دستگاه و یک عدد پیچ گوشتی و چند عدد پیچ

توضیحات ظاهری دستگاه ردیاب

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در قسمت بالای ردیاب دو کلید sos و ON/OFF  و ۳ چراغ کوچک وجود دارد که در ادامه با کاربرد هریک آشنا خواهید شد.

کلید ON/OFF  همانگونه که از نام آن پیداست برای خاموش و روشن کردن دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.برای خاموش و یا روشن نمودن دستگاه با این کلید باید به مدت ۳ ثانیه  دکمه را نگه داشته در این حالت دستگاه با یک لرزش کوتاه خاموش و یا روشن می گردد.

مشخصات ظاهری ردیاب شخصی

مورد بعدی کلید SOS می باشد ، با فشردن این کلید، دستگاه لرزش کوتاهی می کند و موقعیت خود را حداکثر بعد از ۲ دقیقه به شماره مدیر دستگاه ارسال می کند. فقط باید مد نظر داشته باشید برای استفاده از این امکان باید  از طریق کد فعال سازی این دستور را برای ردیاب  خود فعال و شماره مدنظرتان را که قصد دارید پیام هشدار به آن ارسال شود را به دستگاه معرفی کنید.

و اما کاربرد ۳ چراغ موجود

در قسمتی که کلید ON/OFF قرار دارد ۲ چراغ تعبیه شده است، چراغی که در بالای کلید ON/OFF قرار دارد،

چراغ GSM یا همان چراغ شناسایی سیم کارت  و چراغ دیگری که در زیر این کلید قرار دارد چراغ اتصال به شارژر می باشد.

چراغ دیگری هم در بالای کلید SOS تعبیه شده است، که چراغ وضعیت شارژ دستگاه می باشد .

راهنمای نصب سریع ردیاب

برای فعال سازی دستگاه شما به یک عدد سیم کارت اعتباری (Micro ) نیاز دارید. با پیچ گوشتی جعبه را باز کرده و سیم کارت را درون دستگاه قرار می دهیم.

بعد از قرار دادن سیم کارت داخل دستگاه و بستن پیچ های ردیاب دکمه ON/OFF را به مدت ۳ ثانیه نگه می داریم، در این حالت دستگاه با یک لرزش کوتاه روشن می شود و بعد از شناخته شدن شبکه توسط سیم کارت دستگاه، وضعیت چراغ GSM به حالت قرمز ثابت تغییر می کند که این فرآیند حداکثر ۲۰ ثانیه طول می کشد.

بعد از ۳۰ ثانیه دو چراغ GSM و وضعیت شارژ جهت کم شدن مصرف خاموش می شود.

برای دیدن وضعیت چراغ ها می توانید کلید ON/OFF را فشار دهید.

در آخرین مرحله برای فعال سازی کافی است عبارت Modir را برای سیم کارت دستگاه ارسال کنید. با ارسال پیام Modir به سیم کارت درون دستگاه، دستگاه پیامی را برای شما ارسال می کند با محتوای به طور مثال  Setadmin: 0912345678

اطلاع از موقعیت ردیاب بعد از فعال‌سازی

بعد از فعال سازی و ارسال پیامک Modir به دستگاه با ارسال دستور Get point از طریق پیامک به سیمکارت درون دستگاه لینک موقعیت دستگاه برای شما ارسال می شود.

نکته پایانی : دستگاه بعد از روشن شدن در حالت Sleep  قرار می گیرد و در این حالت دستگاه کمترین مصرف انرژی را داشته و اگر باطری به طور کامل شارژ باشد تا ۵ روز به فعالیت خود ادامه می دهد.

بعد از فعال سازی دستگاه ردیاب به چه طریق می توان گزارشات ارسالی از ردیاب را مشاهده نمود؟

بعد از فعال سازی دستگاه شما چندین امکان برای تنظیم و مشاهده گزارشات خواهید داشت که در ادامه در مورد هر یک از این روش ها توضیح مختصری خدمت شما ارائه خواهد شد:

روش اول :تلفن همراه و ربات تلگرام
در این روش می توانید تنظیمات مدنظرتان را از طریق کدهای ذکر شده  در دفترچه راهنمای ردیاب با  پیامک به سیم کارت درون دستگاه انجام داده و گزارشات ارسالی را نیز از طریق پیامک دریافت نمایید. دقت داشته باشید گزارشهای دریافتی در این روش محدود بوده و برخی از آنها تنها لینکی را برای شما ارسال می نمایند که با کلیک بر روی آنها شما به سامانه ردیابی رادشید هدایت می شوید.
برای استفاده از ربات تلگرام نیز کافی است وارد برنامه تلگرام شده و بعد از اطمینان از اتصال به اینترنت در قسمت جستجو کلمه Radshid_Bot@ را جستجو و بر روی start  کلیک نمایید.

روش دوم : سامانه ردیابی رادشید

از طریق این سامانه شما به بیشترین گزارشات ارسالی از ردیاب دسترسی خواهید داشت، به گونه ای که شما از طریق قسمت تنظیمات ، میتوانید تنظیمات مدنظرتان را به صورت دستی وارد نموده و در حدود ۲۷ یا ۲۸ گزارش را دریافت نمایید.

روش سوم: نرم افزار رادشید

نرم افزار رادشید نسخه موبایلی از سامانه ردیابی رادشید با امکاناتی محدودتر می باشد که برای استفاده از برخی قسمت های آن نیاز به اتصال به اینترنت دارید و برخی گزارشات نیز وجود دارند که برای دریافت آنها نیاز به خرید بسته های پیامکی خواهید داشت. نکته قابل ذکر در مورد این نرم افزار این نکته می باشد که از طریق گزینه سامانه ردیابی در آن خیلی راحت می توانید به سامانه ردیابی رادشید دسترسی پیدا نمایید.

روش چهارم : دستیار رادشید

دستیار رادشید نیز یک نسخه موبایلی بوده که تنها  قابلیت گزارش مسیریابی را دارد. حسن این روش به سرعت بسیار آن در مشاهده وضعیت فعلی خودرو ها می باشد.

در واقع دستیار رادشید، بهترین انتخاب بین روش های گزارش گیری برای کاربران معمولی ردیاب می باشد که تنها گزارشی که، برایشان اهمیت دارد اطلاع از مسیر طی شده و موقعیت فعلی خودرو و ردیاب می باشد.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *