جی‌پی‌اس خودرو چگونه کار می‌کند؟

  • ۹۷۸۸
  • ۰
  • ا۱۱ دقیقه

اهمیت استفاده از جی پی اس خودرو

در دنیای پرمشغله امروزی، سرعت و امنیت دو فاکتور کاربردی و مهم در زندگی روزمره افراد محسوب می‌شوند. مخصوصا صاحبین وسایل نقلیه و افرادی که به صورت روزانه با خودرو یا موتورسیکلت درحال تردد هستند.

در چنین شرایطی جی پی اس به عنوان عضوی جدانشدنی در فرایند حمل و نقل بیش از مورد توجه قرار گرفته.حتما تاکنون اسم جی پی اس در موقعیت‌های مختلف به گوشتان رسیده است، موقعیت هایی نظیر ناوبری، تعیین موقعیت مکانی، ردیابی و نقشه برداری.

احتمالا اولین تعریفی که پس از شنیدن نام جی پی اس برایتان تداعی می‌شود GPS  به عنوان سیستم موقعیت‌یاب جهانی است.یکی از کاربردهای اصلی جی‌پی‌اس که به صورت روزانه با آن سروکار داریم؛ تعیین موقعیت مکانی و جا‌به‌جایی از یک مکان به مکان دیگر است.

در واقع با تعبیه ابزاری به نام جی پی اس خودرو در خودروهای سواری کافی است که نام مکان مقصد را وارد کرده و آن را در نقش جستجو کنید.پس از پیدا شدن مکان، دستگاه مسافت، کوتاه‌ترین مسیر رفتن به آن مکان و مدت زمانی را که برای رسیدن به آن جا نیاز است را به شما نشان می‌دهد.

با زدن استارت می‌توانید از مبدا حرکت خود را شروع کرده و مسیر پیشنهادی نقشه را دنبال ‌کنید تا در سریع‌ترین و بهینه‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید.یکی از بهترین نمونه‌های جی پی اس ماشین موجود در بازر ایران جی چی اس مارشال است که محبوبیت بسیاری نزد کاربران دارد.

نکته مهمی که درباره جی پی اس باید بدانید این است که علاوه بر خودرو این ابزار در تلفن همراه، ساعت هوشمند، لپ تاپ و بسیاری دیگر از وسایل الکترونیکی نیز وجود دارد و از طریق برقراری ارتباط با ماهواره‌های جهانی، می‌توانید مکان کنونی خود را تشخیص داده و فرایند مسیریابی را پیش ببرد.

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و پتانسیل اجرایی بالای سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) در موقعیت‌‍‌های مختلف، یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از GPS استفاده از آن در ردیاب‌های خودرو و ردیاب شخصی است که به منظور تامین امنیت، نظارت و ردیابی ناوگان حمل و نقل استفاده می‌شود.

جی پی اس خودرو (GPS) چیست؟

ردیاب خودرو یا در اصطلاح عامیانه جی چی اس خودرو ابزاری کوچک و پیشرفته‌ است که با استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) موقعیت خودرو را ردیابی می‌کند.

این ابزار در راستای افزایش امنیت و بازدهی خودرو و موتورسیکلت وظایفی چون؛ تشخیص موقعیت مکانی خودرو در زمان واقعی، ثبت توقفات خودرو و زمان آن‌ها، محاسبه میزان سوخت مصرفی و… را برعهده دارد.

در حالت کلی می‌توان جی پی اس‌ها را به دو دسته ردیاب خودرو و ردیاب شخصی تقسیم بندی نمود که هریک از این دو دسته نیز با توجه به قابلیت‌ها و کاربردهای مختلفی که دارند از تنوع مدلی بالایی برخوردار می‌گردند. برای مثال ردیاب‌های خودرو را می‌توان براساس نوع نصب به دو دسته ردیاب نصبی و ردیاب آهنربایی تقسیم کرد.

ردیاب خودرو نصبی را می‌توان معمولا در قسمت‌های مخفی از خودرو نصب کرد به گونه‌ای که شناسایی آن برای سارقین دشوار باشد. مهم‌ترین کاربرد جی پی اس خودرو تشخیص موقعیت مکانی  و مسافت پیموده شده و ثبت اطلاعاتی چون میزان سوخت مصرفی، زمان و مکان توقفات، میزان سرعت خودرو و موارد مشابه دیگر است.

ردیاب خودرو و سامانه ردیابی رادشید

ردیاب خودرو و سامانه ردیابی رادشید

جی‌پی‌اس فارسی

به‌راحتی با استفاده از تخصص مهندسین و برنامه‌نویسان توانسته‌ایم در سامانه ردیابی رادشید محیطی فارسی را ایجاد کنیم تا فارسی‌زبانان برای استفاده از این سرویس با مشکلی مواجه نشوند.

جی پی اس خودرو چه قابلیت‌های دارد؟

جی پی اس خودرو چه قابلیت‌های دارد؟

مسیریابی، قابلیت تعریف محدوده‌ی حرکتی مشخص، تشخیص سرعت، توفقات و زمان آن‌ها، بررسی زمان های روشن و خاموش شدن خودرو از قابلیت‌های پایه‌ای هر جی پی اس ماشین است.

دسته ای از جی پی اس ها وجود دارند که  امکانات و کارایی بیشتری نسبت به جی پی اس ساده دارند. از جمله این قابلیت‌ها به موراد زیر می‌توان اشاره نمود:

  • محاسبه سوخت مصرفی براساس کارکرد واقعی خودرو
  • قابلیت شنود
  • امکان برقراری تماس دو طرفه
  • امکان تصویربرداری از محیط داخل خودرو
  • ارسال هشدار در زمان اضطراری مثل هشدار حمل خودرو با جرثقیل
  • قابلیت افزودن سنسورهای مختلف متناسب با فعالیت تخصصی مانند سنسور دما، وزن، شیب و…
  • امکان خاموش و روشن کردن خودرو از راه دور
آیا می‌دانید جی پی اس خودرو چگونه کار می‌کند؟

آیا می‌دانید جی پی اس خودرو چگونه کار می‌کند؟

عملکرد کلی ردیاب خودرو  به دو بخش جی پی اس (سیستم موقعیت یابی) و سیمکارت وابسته است.

درواقع اطلاعات مربوط به به موقعیت خودرو ( تشخیص طول و عرض جغرافیایی)، سرعت و جهت توسط جی پی اس دریافت شده و از طریق سیمکارت (GSM) به سامانه ردیابی کاربر(اپلکیشن ردیابی) ارسال می‌شود و کاربر قادر خواهد بود به راحتی اطلاعات جمع آوری شده در هر زمان و مکانی را مشاهده نماید.

جی پی اس خودرو چه کاربردی دارد؟

جی پی اس خودرو چه کاربردی دارد؟

از مهم ترین کاربرد جی پی اس ماشین می‌توان به موقعیت‌یابی خودرو از راه دور اشاره کرد.

با استفاده از ردیاب خودرو، شما قادر به موقعیت‌یابی خودروی خود حتی در زمان دزدیده شدن خواهید بود.

همچنین ردیاب یا جی پی اس خودرو به عنوان یکی از ابزار اصلی در سیستم مدیریت ناوگان استفاده می‌شود که نقش چشمگیری در بهینه‌سازی فرایند لجستیک دارد.

جی پی اس ناوگان حمل نقل چیست و چه نقشی در سیستم مدیریت ناوگان دارد؟

جی پی اس ناوگان حمل نقل چیست و چه نقشی در سیستم مدیریت ناوگان دارد؟

در گذشته فرایند مدیریت ناوگان به صورت دستی و ثبت کاغذی صورت میگرفت اما با گسترده شدن زمینه فعالیت حمل و نقل و پررنگ شدن اهمیت نقش لجستیک در زنجیره تامین و اقتصاد سازمان‌ها و صنایع مختلف، مدیریت ناوگان حمل و نقل از هر روشی به غیر از مدیریت هوشمند غیرممکن شده است.

از همین روی راهکارهای سیستم مدیریت ناوگان تحولی عمیق در صنعت حمل و نقل ایجاد کرده و ردیاب خودرو به عنوان بخش اصلی سخت افزاری یک سیستم مدیریت ناوگان از اهمت بسزایی برخوردار است.

ردیاب یا جی پی اس خودرو با ارسال اطلاعات امکان و برنامه‌ریزی منابع ناوگان امکان تصمیم‌گیری آگاهانه، مدیریت و تعیین استراتژی کارآمد را برای مدیران ناوگان فراهم می‌کند.

مانیتورینگ ناوگان حمل و نقل، کنترل چرخه عملیات، رصد سلامت بار خودرو، بهبود ایمنی رانندگان ناوگان و کنترل رفتار پرخطر رانندگان بخشی از خدمات سیستم مدیریت ناوگان است که به واسطه اطلاعات مخابره شده از طریق ردیاب خودرو به سامانه مدیریت ناوگان انجام می‌پذیرد.

همچنین امکان سنجش میزان سوخت مصرفی ناوگان براساس اطلاعات کارکرد واقعی خودرو، برنامه‌ریزی و اعلام به موقع زمان سرویس‌های دوره‌ای خودرو و تعمیرات آن از دیگر مزایای استفاه از جی پی اس برای خودروهای سازمانی است که نقش بسزایی در کاهش صرفه جویی در هزینه‌های درون سازمانی دارد.

نکات مهم در خرید جی پی اس خودرو

نکات مهم در خرید جی پی اس خودرو

تا این قسمت از مقاله سعی برآن داشتیم که بتوانید دید نسبتا خوبی درباره جی پی اس خودرو پیدا نمایید و از اهمیت استفاده ردیاب برای خودروهای شخصی، سازمان و ناوگان حمل و نقل آگاه شوید.

حال ممکن است این سوال‌ها برای شما پیش بیاید که “بهترین جی پی اس  ردیاب برای خودرو چیست؟” یا “کدام ردیاب برای خودرو مناسب است؟”

اگر قصد خرید جی‌پی‌اس خودرو دارید؛ بهتر است بدانید موثرترین گام مشورت با یک کارشناس متخصص در این زمینه است تا بتوانید یک ردیاب کاربردی متناسب با بودجه و نوع استفاده خود تهیه کنید.

برند ردیاب خودرو: اولین ایتمی که باید در نظر بگیرید برند ردیاب خودرو است. امروزه برندهای مختلف GPS خودرو به راحتی در بازار در دسترس است. بهتر است با مشورت با کارشناسان فروش و یا تحقیقات اینترنتی و مطالعه تجربه کاربران برندی را انتخاب کنید که از کیفیت و کارایی آن اطمینان داشته باشد.

ظرفیت باتری: ظرفیت باتری یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. ردیاب‌های نصبی که از طریق سیم کشی به خودرو وصل می‌شوند از برق خودرو تغذیه می‌شود و مشکل شارژ ندارند، اما سایر ردیاب‌های آهنربایی براساس ظرفیت باتری دارند نیاز است که حین مصرف در بازه‌های زمانی مختلف شارژ شوند.

سامانه ردیابی: تقریبا تمام جی پی اس های خودرو مجهز به سامانه و اپلیکیشنی هستند که به واسطه آن دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات دریافتی را برای کاربران خود فراهم ‌می‌کنند. پیش از خرید مطمئن شوید اپلیکیشن ردیاب مورد نظر شما متناسب با سیستم عامل موبایلتان باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش: ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر جزو موارد مهمی است که برای خرید باید در نظر بگیرید. و فراموش نکنید برای کالاهای دیجیتال نظیر ردیاب از الزامات بسیار مهم محسوب می‌گردد.

بهترین برندهای جی پی اس خودرو در ایران ؟

یکی از برندهای ردیاب  شناخته شده و محبوب بین کاربران ایرانی ردیاب خودرو رادشید است. جی چی اس خودرو رادشید در انواع مختلف نصبی، آهنربایی و پاوربانکی از پرفروش ردیاب‎‌های ایرانی است که با قابلیت‌هایی مشابه و بعضا برتر از نمونه‌های خارجی در بازار ایران گوی سبقت را از دیگر رقیبان داخلی و خارجی ربوده است.

رادشید با سال‌ها تجربه در زمینه تولید انواع ردیاب و ارائه راهکارهای مدیریت ناوگان با ارائه خدماتی چون تولید ردیاب برای خودرو‌های سازمانی و ارائه سیستم مدیریت هوشمند ناوگان، در حل چالش‌های مربوطه در بخش لجستیک و مدیریت ناوگان حمل و نقل در صنایع بسیاری نقش موثر داشته است.

همکاری با سازمان‌های خصوصی و دولتی و اجرای چندین پروژه بزرگ ملی در کارنامه این مجموعه، خود گواه بر تخصص و کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده در این شرکت دانش بنیان است.

علاوه بر این طراحی ساده و کاربرپسند سامانه رادشید که براساس نیاز کاربران ایرانی طراحی شده است و نیز امکان دسترسی نامحدود به اطلاعات دریافت شده از ردیاب از زمان نصب ردیاب از مزیت‌های رقابتی محصولات این مجموعه به‌حساب می‌آید.

GPS خودرو ارزان قیمت

ممکن است در بازار ردیاب خودرو و یا GPS خودرو همه نوع قیمتی ببینید.بهتر است قبل از آنکه جی‌پی‌اس را از ما بخواهید، اطلاعات و امکانات این محصول را از کارشناسان واحد بازرگانی جویا شوید و خدمات ما را از ” مشتریان رادشید ” در این لینک ملاحظه کنید.برای بازدید اجمالی از خط تولید رادشید این لینک را لمس کنید.

نصب ردیاب خودرو روی خودروهای سوخت‌رسانی پتروآیریک

در بازار ایران برندهای مختلف ردیاب؛ برندهای باکیفیت ایرانی، خارجی و همچنین نمونه‌های تقلبی و بی کیفیت در دسترس است.

به طور کلی ردیاب خودرو با رنج قیمتی متفاوت از چندصد هزار تومان تا چند میلیون در بازار موجود است.

برند ردیاب، کشور سازنده، امکانات و نوع ردیاب از مواردی هستند که در تعیین قیمت ردیاب اثر می‌گذارند.

نصب ردیاب برای خودرو الزامی نیست با اما با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های این ابزار چنانچه جی پی اس در خودرو نصب شود، اطلاعات مهمی چون موقعیت مکانی آنلاین، مسافت پیموده شده، سرعت خودرو، میزان مصرف سوخت و وضعیت تعمیر و نگهداری خودرو نظیر تاریخچه تعویض روغن خودرو، عمر باتری و سایر موارد مشابه را در اختیارتان قرار می‌گیرد.

علاوه بر موارد ذکرشده اغلب ردیاب‌های دارای قابلیتی تحت عنوان تعریف محدوده مجاز حرکت هستند.

با استفاده از این قابلیت اگر شما برای ردیاب محدوده خاصی را مشخص کنید، با ورود و خروج به این محدوده از طریق پیامک این موضوع به شما اعلام می‌شود.

خیر، در پاسخ به این سوال باید بدانید که چنانچه در زمان نصب ردیاب این امر توسط متخصصان و نصابان با تجربه انجام پذیرد هیچ خطری سیستم برق خودرو شما را تهدید نمی‌کند.

خیر . ردیاب خودرو دارای یک باتری داخلی است که بعد از قطع برق خودرو به وسیله آن عملیات ردیابی را به مدت ۱ الی ۳ ساعت انجام می پذیرد و به صاحب خودرو از طریق اس ام اس اطلاع می دهد که برق خودرو دستکاری شده است .

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *