طراحی و ساخت سیستم جامع هوشمند کنترل تردد خودروها

  • ۱۵۶۸
  • ۰
  • ا۱ دقیقه

سیستم جامع و هوشمند کنترل تردد خودروها

سیستم جامع و هوشمند کنترل تردد خودروها و پلاک خوان به‌منظور شناسایی و ثبت اتوماتیک تردد خودروها در درب‌های ورودی و خروجی پارکینگ‌ها، سازمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی توسط شرکت دانش‌بنیان مبتکران نام‌آور آریا، به‌زودی وارد فاز تجاری خواهد شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید علی‌اکبر حسینی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مبتکران نام‌آور آریا با اعلام این خبر گفت:

پکیج پلاک ویژن دارای دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار است.

وی با بیان اینکه بخش سخت‌افزار شامل دوربین و پردازشگر تصویر است، افزود:

پکیج پلاک ویژن قادر است با تمام دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه موجود در ایران به‌راحتی کار کند و نیز بر اساس عرض معبر و مکان نصب دوربین‌ها، لنز و دوربین با رزولوشن مناسب به همراه پکیج ارائه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه تاکنون این سیستم در پارکینگ شرکت اتوبوسرانی اصفهان و چند پارکینگ خصوصی نصب‌شده است، اضافه کرد:

سیستم پلاک ویژن با اخذ تصاویر از دوربین‌های منصوب در هر درب با الگوریتم‌های پیشرفته متن مربوط به پلاک را استخراج کرده و با دقت بسیار بالا قرائت و ثبت می‏کند تا در قسمت‌های دیگر نرم‌افزار به‌منظور مشاهده سوابق و احراز هویت خودرو مورداستفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مبتکران نام‌آور آریا با اشاره به اینکه هسته نرم‌افزار پلاک ویژن مبتنی بر الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر است، اظهار کرد: این دستگاه قابلیت استخراج پلاک و OCR  اعداد و حروف پلاک را با دقت بسیار بالایی در روز و شب دارد.

حسینی ادامه داد:

همچنین دوربین‌های در نظر گرفته‌شده تحت شبکه  (IP) و با توجه به عرض معبر از ۳/۱ تا ۳ مگا پیکسل و یا آنال Bullet IR و دارای قابلیت کارکرد در شب و روز بوده و با بهره‌گیری از این دوربین‌ها از لحظه ورود و خروج هر خودرو عکسی در سیستم ثبت می‌شود که تا دو سال قابل بازیابی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت تائید صلاحیت، هم‌زمان گیت ورود برای خودرو به‌صورت اتوماتیک بازخواهد شد، اضافه کرد: امکان مشاهده تعداد ورود و خروج‌های یک پلاک مشخص ثبت‌شده در یک بازه زمانی و مشاهده لیست ترددهای مهمان و مجاز روزانه صورت گرفته از هر درب از ویژگی‌های دیگر این دستگاه است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *